Lite mer resumé.........

.....sen sist. Nästan en hel månad har ju gått sedan jag tog paus.
Förutom att vi varit i Stockholm en sväng, har två sextioåringar sällats till den närmaste bekantskapskretsen.
Först var det symötesmedlem fem i ordningen som uppnådde denna aktningsvärda ålder (bilden igår), bortrest till Malmö på bemärkelsedagen.
Exakt en vecka senare var det syster som fyllde samma antal år, med fest på boendet. Sista festen där, för några dagar därefter flyttade hon till egen lägenhet. Dubbelt så stort och även ett rum för assistenterna att disponera.
Eventuellt tittar jag ner en snabbis imorron med en inflyttningsblomma och mäter köksfönstret.
Har lovat att sy gardiner dit. Blå vill hon ha......
Symötet ska på utflykt samtidigt, men jag får nog nöja mig med en liten utflykt nån timma istället. Behöver ta igen mig efter dålig sömn m.m. senaste veckan.
På jobbet tuffar det på som vanligt. Vilket innebär no end to some troubles och tyvärr några samtal per vecka med riktiga "stolpskott", som tar en ofantlig mängd energi. 
Ska inte repetera vad de två senaste (idag) hävde ur sig för de var så urbota dumma att det bara inte går att berätta utan att skämmas å deras vägnar.........
Men sen var det damen på landet som inte fått sin ena tunna tömd.....än och klockan var redan halv fyra! Hon ville ha avdrag på redan lägsta avgift för att hon var "tvingad" att ha brun tunna för matavfall och den inte blev tömd i tid.
Till saken hör att deras framfartsväg till och med sommartid är dålig och om jag bara då vetat att bilen suttit fast nästan tre timmar i ett dike.......  "De hoppar över tunnorna för nöje och lättjas skull"......jo tjena!
Men fredag och thaimat med hem, nu tar vi helg..........
 
Systers marängtårta.......
 
En av alla donut-varianter på Skärholmens centrum.
 
Vad ska vi välja för fika........
 
Vilken bra smak ni har barn! Mormor tog samma......
 
Det var mormor som fick läsa sagan....uppånerpå från andra sidan bordet.
 
Lekplatsen utanför "dagis"....med spring i benen.
 
Men titta där....en bekant bil i huvudstaden, på lördag eftermiddag.
 
Min egen födelsedagsfest härhemma........
 
Födelsedagspresent från bonusdottern....som delar samma dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0