Ny lägenhet.......

.....har som nämnts, syster flyttat in i. Jag var ju med vid visningen, men idag åkte både maken och jag dit för att kolla läget och lämna en liten inflyttningspresent.
Av blomma, porslin och fika var det väl bara fikat som fick godkänt. Hon vill nämligen (till hundra procent) bara ha hobbymaterial i present. Allt annat kan mestadels kvitta.......
Hursomhelst fika blev det och lite prat om det som återstår att införskaffa till en nu betydligt större bostad.
Fick även med mig en gardin som behövde fållas, samt väntar nu bara på att hon ska hitta ett tyg hon vill ha till köksgardiner, som jag lovat sy. 
En snabbis in på Netto, följt av en hamburgare i kiosken innan hemfärd. Maken drog på lokal fotboll, medan jag bänkade mig för stormötet Man.United-Liverpool. Ingen glansfull fotboll direkt och sorry to say, förlust för Liverpool.
Under tiden fixade jag den "medtagna" gardinen.
makens match (vilken Fagersanna hade vunnit) var slut, hämtade han en pizza att dela på till middag. Vi passade på att testa de nya innehavarna av Fagersannas affär/restaurang. Fullt godkänt!
Ikväll blir det "Mello" såklart...... "allmänbildningssyfte", i brist på riktigt bra låtar. Finns ett fåtal låtar genom åren som fallit mig i smaken:
Louise Hoffstens "Only dead fish follow the stream" (enda gången i "världshistorien" jag telefonröstat). Sen Lena Ph:s Orup-låt: "Det gör ont" och ABBA:s "Ring, ring", där har Ni min prispall ......ever.
Svårtippat i år, kanske Mariette eller balladen från första omgången (kommer inte ens ihåg vad killen hette...).
Men egentligen....vem bryr sig, annat än som tidsfördriv. 
Ska då också passa på att "demontera" en massa bling-bling från en postorderkjol, som för övrigt föll mig i smaken.
Samtidigt är det "syskonträff" i huvudstaden. Där två systrar shoppar, medan brodern fixar familjens speldatorer.
 
Gratis ros från besöket hos ICA, på internationella kvinnodagen.... alla kvinnor fick......
 
Första fikan hos syster i nya bostaden......
 
Lördagens middag....
 
Demontering av glitter, till det ultimata glitter-programmet. Sån är jag.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0