Svårtippat som sagt.....

.....för mig iallafall, Mellon. Men det var visst förhandsfavoriten Ingrosso som vann. Jaja inget jag tyckte var särskilt "upphetsande", men som sagt igår....vem bryr sig egentligen.
Mera intressant blev det sen med brittiska deckaren Shetland, som börjar närma sig ett slut.....
Uti bögda, gick väl också an att titta på, en kvart kan va lagom......
Sängdags efter midnatt precis som på fredagen, gjorde dock inte att jag sov särskilt länge. Har en okynnestendens att vakna mellan sex och sju iallafall. Då får man "tvinga sig" till att ligga kvar och så brukar det gå att somna om, så ock idag och riktig uppgång kunde skjutas på till efter tio.
Behöver sova igen en del för fem-sex timmar/natt funkar inte i längen för gammal tant.
Efter frukost blev det en sittning i fåtöljen till Midsomer Murders, med stickningen i högsta hugg. Sen har jag bjudit återvinningsstationen på lite godis, samt tittat in hos Fagersannaloppisen.
Därifrån går man sällan tomhänt, ej heller idag. Men ca en hundring fattigare är inte så farligt, då bl.a. både gris och snögubbesamlingarna fick tillökning.
Behövde jag dessa prylar då? Svaret är självklart nej, men de muntrade upp iallafall och det är värt en del.
Ugnsfalu och hemlagat mos duger till söndagsmiddag, för det fick vi av Inga och jag tackade även för matlådan till imorron med den menyn.
Strax ska det bli fotboll för min del, barnbarnens favoritlag Tottenham, spelar idag och de är också sevärda.
But always second to Liverpool of course (goes without saying really.....)
And guess what......... det snöar igen!
Så trött på denna vita skit nu, smält.....smält.....smält.............
 
Som avslutning lite "historisk kuriosa": Idag skulle morfar ha fyllt 118 år............ 
 
Snöläget söndag morgon 11 mars 2018, plusgrader men nytt snöfall startade på eftermiddagen.
 
Nästan alla loppisfynd från idag........
 
Dagens middag är serverad........
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0