Farsdagshelg.......

......kom och gick. Lördag var vi en vända till sonen och assisterade lite, samt kidnappade innehållet i tvättunnan. Därefter stannade vi hos Millners och åt lunch, (helt ok meny) samt till efterrätt kaffe med kaka och vaniljsås.
Hem och ladda tvättmaskinen, för att sedan landa i fåtöljen....för min del.
Maken däremot tog bussen in till sta'n för att bevista "Dusty Road Blues" på Kulturhuset. Strax efter ett "drullade han in", efter en bra musik kväll (enligt honom iallafall). Några öl hade också slunkit ner.
Under söndagen var det sen dags för Liverpool att vinna igen, medan jag njöt av underhållningen.
Efter middagen tittade bonusdottern med sambo in på en kaffe och grattade far.
Måndagen lät inte vänta på sig och nu är även tisdagen nästan slut. Idag har det på kontoret varit en ovanligt lugn dag, vilket föranledde att jag inte kunde bärga mig längre, utan gav mig på den "nya" kommunens undermåliga kundregister.
Fick (så äntligen) underlag från Försäkringskassan om systers assistansersättning inför förestående beslut. Var tvungen att ringa dit för att påtala en del direkta fel, samt få förklarat "hur de tänker" .......
Fick klart för mig att det inte fanns så mycket jag kunde påverka i sak, men å andra sidan var det mesta som yrkats godkänt. Däremot lär inte kommunen (som utför arbetet) vara helt nöjda, vilket jag fick bekräftat då jag förvarnade enhetschefen. 
Jag sa ungefär som så att de får lösa detta mellan sig, bara det funkar för syster.......
Stannade till hos bagarn och inhandlade smörgåstårtbitar till kaffet, som var nybryggt då jag kom hem.
En kasse prylar från second hand och stora brev från postlådan hade jag famnen full av in från bilen .
Maken har varit på visit hos sonen och städat klart, det jag påbörjade i lördags. Imorron ska han dit igen och montera rullgardiner.
Själv ska jag bara vara........ledig. Kanske laga lite ugnsfalu till middag och plocka med julklappar.
Ja jag ligger efter på den fronten, brukar vara en bra bit på banan såhär års annars.
 
Maken fick en liten fars-dags-present av sin fru.
 
TV-dinner.........
 
Smörgåstårtans dag........
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0