Hänsyn......

.....tagen till maken, väntade jag med att steka min lever tills igår då jag kom hem efter jobbet. Han tycker det luktar illa och vill följdaktligen inte vara med och äta den heller.
Därför "passar jag på" att njuta denna delikatess emellanåt, då han är bortrest. När katten är borta......
Och därborta där katten är....... var det bluesfest igår, film upplagd på makens facebook-sida som bevis. 
Efter Idol-kväll kändes det lagom att gå till sängs härhemma (istället för att festa) och vaknade bara aningen senare än vanlig jobbardag i morse.
Blev frukost till Doc Martin på åttan och sen en loppisrunda Tibro-Hjo med Hem&Hobby, innan undertecknad återvände hem för en god middag.....lever!
Sen dags för en tur till sjukhuset för att hälsa på sonen. Han ville ha lite "lördagsgodis" så köpte det önskade.
Det verkar fortsatt gå åt rätt håll, men ännu inga definitiva besked.......  
Mor och son diskuterade heminredning......för han ägnar nu tid åt att planera förbättringar i sin lägenhet. Vi har ju startat processen åt honom, om man säger så och idag fick han även en bild på sin nya säng, som hans far skruvade ihop och berättade för honom om i torsdags (då han satt och sökte sådan möbel på nätet då maken kom på besök).
Börjar på att bli lite "seg" nu här vid dator/teven och drar mig nog snart mot bingen. Imorron en tur till lägenheten med lite mer fynd från dagens runda och bäddning av nya sängen.
 
Flera portioner smaskig lever....den ena i frysen, for later.
 
Fredagsfika........biskvi och cappucino.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0