Det blir revbensspjäll.......

........till middag idag och även i matlådan till jobbet imorron. Till det ska jag plocka några äpplen från trädet och göra färskt äppelmos.
Maken fick gå upp tidigt imorse (redan vid fyratiden), då lillebror vaknade, däruppe i huvudstaden. Dock kunde han ta hjälp av teven som aktivitet, så det gick att slumra till lite till. Men vid åtta vaknade storasyster så då vart det frukost. Nu sover lillebror igen.......
Fint väder även i Stockholm, så de skulle gå ut när han vaknar.
Även jag har tittat på teve, sen åtta-tiden och funderar nu på att ta en promenad till loppisen. Men först plocka äpplen och göra mos.........
Det blev några fynd även idag på loppisen och en påse nybakta bullar till frysen. Sen drog jag till Mölltorp för att komplettera lite mat. Där var även Handelsträdgården öppen, så passade på att köpa ljung till fönsterlådorna.
Nu ser det något trevligare ut med lite växtlighet där, istället för döda blomrester.
Blev även en äppelkaka bakad till jobbet imorron, vilken behövde vaniljsås så inhandlade en tetrapak att ha med.
Ytterligare en tvättmaskin har snurrat klart och jag har nu parkerat i min tevefåtölj, efter trädgårdsarbetet och middagen. Snart en kopp kaffe  på menyn........
Vid fem spelar Tottenham, det går också att titta på.
 
Det var lite dimma i morse, men blev en lagom varm och solig dag......
 
Ett av äpplena jämfört med ett decilitermått......
 
Fixade mig lite att göra......
 
Morgondagens fika till jobbet......
 
Middagen i Fagersanna......
 
......medan det på Kungsholmen visst serverades pannkakor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0