Jag har aldrig ägt.......

.....någon Barbiedocka, inte förrän i söndags för då köpte jag mig en på loppisen i Fagersanna.
Inte för att leka med (om nu någon trodde det), utan att ha som modell till alla stickade/virkade plagg som tillverkats/kommer att tillverkas......
Provade några som gjorts "på gehör" och de passade iallafall någorlunda.
Annars startade måndagen med datahaveri på jobbet. Idealiskt (not) när man haft några dagars semester.
Nåväl det löste sig efter bara tre timmar, men telefonen var ovanligt tyst och samarbetsvillig under rådande omständigheter.
Kunde till och med unna mig att ta ledigt efter lunch.......var ju så länge sen jag senast var ledig menar jag. Passade då på att gå till apoteket, ta prover på vårdcentralen, åka hem för lunch och sen shoppa i Skövde hos nyöppnade Lager 157. Allt detta innan maken skulle hämtas från tåget.
Väl hemkomna, tog det inte lång stund förrän han försvann till fotbollsplanen där det var match.
Jag landade i min fåtölj, samt fixade varsitt brev till de minsta barnbarnen från mormor att skicka imorron..........istället för besök. Skickade till deras äldre bröder då de var små. Det måste ju vara rättvist.
 
Här är hon, "min" Barbie.........
 
Här kommer han med tåget......
 
....efter att ha tillbringat helgen med dessa....
 
......två, i olika lägen.
 
Lek......
 
....och glass stod på "schemat".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0