Maken jublade.......

.....inte direkt, då jag vid hemkomsten (efter att vi ätit thai-take away) meddelade att: "Det blir lever till middag imorron". Inte för mig, blev det omedelbara svaret.....
Ja vad han då ska äta, blir hans eget problem. Själv har jag iallafall stekt lever som i så fall även räcker till matlåda på måndag.
Hade idag sovmorron, eftersom det finns lite timmar att göra slut på innan nästa vecka är till ända och ledighet tilltar......
Passade även på att ta den riktiga premiärturen med "röda faran" som transportmedel, tur och retur till jobbet.
Kanske går att vänja sig vid den också, men känns inte som något "förstahandsval" i min värld riktigt, vare sig till färg, utförande eller funktion.
I postlådan vid hemkomsten låg sista leveransen till systers födelsedagspresent, mammografisvaret (godkänd) och kallelse för maken till tandläkaren. Jag ska också till tandläkaren redan på måndag. för att få min bettskena. Ja om det kan hjälpa mot käkproblemet som inte ger sig, sen i höstas.
Nu är det "På spåret" som gäller, följt av Skavlan och Tyst vittne. SVT hela kvällen alltså.......
För övrigt har vi varit förlovade i 44 år........ just idag.
 
Förra veckans helgmiddag till mig, maken åt då strömmingsflundror.
 
Klockan är halv sex den 15 februari 2019.
 
Här gott folk puttrar lever.......
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0