Inga var här.......

.... en stund i eftermiddag och gjorde lite nytta. 
Det blev två små räkpajer, samt hemmagjord broccolisoppa innan handbollen. Sveriges sista match i detta VM slutade med vinst mot Kroatien, så de blev alltså femma.
Innan dess var det en lie-in fram til elvasnåret och därefter ett besök på loppisen härhemma. Några kronor fattigare (som det brukar bli) men lite prylar rikare.
Merparten därav dock avsett för jobbet.......
Maken lät meddela (via sociala medier) att han anländer hem imorron mitt på da'n, för hämtning i Skövde.
Innan dess skulle han hinna med en "sista springrunda" på blues-haken i Gamla Sta'n under kvällen.
Imorron är det utlovat decimetervis med snö, vilket jag absolut känner att jag kan vara utan.
Bara att vänta och se hur illa det blir...........
Framåt söndagseftermiddagen börjar nu snöandet tillta, men det var ok medan jag hämtade tågresenären. Så då är han hemma igen och åker nog på snöskottning vad det lider kanske, så jag kan ta mig till jobbet imorron.
Har precis sett Frankrike ta bronset i handboll med en sekunds marginal och uddamål. Ser fram emot bataljen mellan Danmark och Norge om en stund.
 
Hittade detta på loppisen, att pussla ihop inför trolig vistelse där med barnbarnet, som tänkt om lite.....
 
Ensam middag lördag.....
 
Ingas matbidrag.......
 
Tåget i tid.......
 
Några små pippis på visit i äppelträdet, svagt rosafärgade bröst........
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0