Det gick ju utmärkt......

...... för Liverpool att lägga beslag på tre nya poäng, i den sena lördagsmatchen mot Southampton.
Vinst för en del alltså, men inget för mig eller symötet denna lotto-dragning heller.
Fick "nöja mig" med att sticka klart vriden halsduk nummer två. Denna gång i en mera Mig-färg, royal blue/koboltblå/kungsblå...... (kärt barn har många namn....), dock var detta garn inte riktigt lika mjukt som i den "felfärgade".
Hittade i gömmorna ett flerfärgat garn (blå nyanser), som känns mjukare och startar nog en till ikväll.....
Vädrets kvalité idag är inte mycket att prata om, bara konstatera att det är dagsregn som gäller.
Men jag bestämde att nu ääääär det vår, så blev nya somriga påslakan i sängen.
Lite bok blev också läst, efter intagen frukost.
Maken har "rustat" Dxder med gasol och el, samt en del vatten, så nu får vi se om vädret bättrar sig, så det kan vara trevligt med en tur nånstans. Dock inget planerat........
Till middag idag anlitade vi kock Dafgård, som serverade kåldolmar. Vilka intogs i glashuset med regnet smattrande på taket.
Nu pep tvättmaskinen och pockade på min uppmärksamhet och innan dess tyckte Inga att en blåbärspaj till kaffet behövde vi idag, så en sån är bakad.........
Nu också uppäten. Några stenplattor ( kvar från handelsträdgården som fanns här före vårt hus) har jag flyttat in i växthuset, de andra får ligga kvar i "grushörnet". På båda ställena som underlag till krukor/baljor. Sen fick olivträdet (som övervintrat och klarat sig? i glashuset) flytta in som sällskap till tomatplantorna.
 
Kommentarer överflödiga..........
 
Vriden halsduk nummer två är klar..........
 
Söndagsfrukost en regning maj-dag.........
 
God middag......
 
Blåbärspaj.....med vaniljglass.
 
Som sagt......nu ÄÄÄÄR det vår.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0