Vem är det som knackar......

.......i tid och otid på dörren?
Jo det flög iväg någon då jag öppnade, men hann ej se närmare vad sort det var.
Nästa gång det knackade intensivt, tog jag altanvägen för att "komma i bakhåll" så att säga.
Visade sig vara en talgoxe som sitter "inne i" min nyligen uppsatta julkrans och "pickar" med näbben därifrån på dörren.
Har lagt upp några grejer på nätet för att sälja och idag på morgonen kom en pappa med son och köpte en "urvuxen" cykel. Fick med andra ord pallra mig ur sängen tidigare än vanligt.
På tal om småfåglar......så gynnade min tidiga start dessa. Fyllde nämligen på med frön, medan jag väntade på köparna.
Dags för frukost: Kokt ägg, nypressad juice och mackor fick det bli till "På spåret"-reprisen.
Sen tog jag mig an köksskänken, så även där huserar nu tomtar. 
Inga har varit sugen på panerad rödspätta några dagar och igår hittade hon ett paket sådana i frysen.
Det blev nästa att ta tag i, förbereda med panering och koka potatis till moset.
Maken fick en uppgift, som han utförde innan han nu går sin promenad. Gissa vad han ska göra sen....? Åka till Tidaholm och...........
Jag sätter mig snart tillrätta i fåtöljen med mitt projekt (del fyra snart färdig) och väntar på matchen klockan fyra, -Liverpool-Southampton.
Gårdagens handbolls-landskamp (damer) slutade i storvinst för svenskorna.
Ska bara.......fixa julstämningen, på det stora bordet i glashuset. Kanske hinner börja skriva några julkort också, innan "You'll never walk alone" går igång......
 
Dagens frukost.......
 
Vattenmelonen har legat i fruktskålen inne sen augusti, men såg fin ut. Dock kändes den inte lockande att äta. Vi får se om den frestar fåglarna........
 
Köksskänken klar för julfirandet.
 
Äntligen .......panerad rödspätta.
 
Maken fick montera upp Tomtefar, på strategisk plats för överblick.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0