"Dubbel-arbete"

Vaknade i lagom tid till ytterligare en perfekt solig dag. Rostade mig några skivor bröd till frukost, som sedan intogs i glashuset. Så småningom visade sig även B&B- gästerna med frukostbricka att avnjuta på verandan mot sjön.
Jag åkte en snabbis ner till "loppisen i lanthandeln" och spred ut mina grejer lite, samt hämtade resväskorna.
Bonusbarnbarnet, det ena i Hörnebo, ska på charterresa och behövde nå't att packa i.
Byter jag mot fika i eftermiddag efter avslutad tjänstgöring.
Hade en stund över innan det var dags att åka till arbetet, så gick ut till gästerna och pratade lite. Men tiden går fort när man har trevligt, så snart var det dags för avfärd mot jobbet.
Skulle det komma några fler besökare idag tro? En fråga som även personalen på restaurangen frågar sig.....
Något positivt svar blev det inte heller idag tyvärr, vi får väl skylla på det alltför fina vädret.
Vad ska man då sysselsätta sig med, som för min del? Plockade med material om morfars-utställningen och det har hållit mig "vaken"  hela tiden.
Skämt åsido, det är något som man kan fundera över hur mycket som helst och efter mötet med "utställningschefen" var det dags att modifiera tänket en aning. Man kan inte nog gå igenom konceptet, ändra, lägga till och dra ifrån.
Så kontentan av dagen så långt, blir ju att jag "dubbelarbetat" om någon hänger med i en aning "skruvad" tankebana.
Efter detta nybakad rabarberkaka med vaniljsås till kaffet i Hörnebo och en stund senare, höjdpunkten på dagen. (not)
Gymet, där det var såpass varmt att man egentligen inte ens behövde röra på sig förrän svetten rann, men gjorde mitt program och for sedan hem. Där fann jag, maken sittande på verandan med ljudbok efter gräsmatteklippning, men det allra bästa var, -duschen!
En Breezer (vattenmelon) stod "övergiven" i kylen och med några isbitar slank den mer än lätt ner, ute på verandan.
Nu får tvättmaskinen jobba ett tag efter B&B-gästerna och nytt ska ersätta, för senast onsdag kommer Bröderna Bus med mamma en snabbsväng på några dagar....
 
Vi kan ju börja med gårdagens solnedgång, för den var helt OK tycker jag.
 
.....och där sitter den första av två gäster, ätande frukost i solen.
 
Försvinnande kall och god, kan jag vittna om.....och den var jag värd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0