En tolkningsfråga.....

Det måste var något allvarligt fel, när man vaknar före sju och inte känner sig speciellt trött utan går in till datorn, läser morrontidningen samt lite annat. Men så småningom (efter sådär en halvtimma) kvicknade "förståndet" till och då gick jag tillbaka till sängen för att sova nå'n timma ytterligare.
Sparade frukosten till nästa gång jag vaknade, vilket faktiskt inte blev värre än till strax efter nio.
Ytterligare lite datortid och servering av morgonmål även till fru And, så var klockan nästan elva. Bytte om till gym-outfit och frågade maken om vi skulle samåka till Tibro, så han kunde hämta gräsklipparen.
Jo det var väl en bra idé tyckte han, men rörde sig inte nämnvärt från datafåtöljen. "Ska bara..... "
Jag passade då på att skriva en liten shoppinglista att utföra, medan han väntade på att mina fysiska aktiviteter skulle ta slut.
Jag blev avlämnad vid gymet och lite senare färdig för denna gång, ringde jag maken och meddelade att jag promenerade fram till centrum medan han slutförde uppdraget.
Eftersom jag får hålla reda på finanserna (dvs. fylla på hans konto om pengarna tar slut) fick jag kvittot och började läsa: Falukorv?...... det stod inte på lappen, varför köpte du det?
"Men det stod nå't gott kött, falukorv är gott och det är ju kött". Ja vad svarar man på det?
Får väl bli ugnstekt falukorv till middag då, skulle precis ta tag i detta, då kom det finbesök i trädgården, som ville ha "fika" på sin färd vidare ner till sjön.
....och nu har pilfinkarna kalas på det dom missade.
Tisdag och massor på TV, så det hemliga stickprojektet blir nog klart idag. 
Imorron börjar tjänstgöringen på Inredia på riktigt, nio dagar i sträck startar jag med.
 
Vi är här nu.......vad har du?
 
va' är du för en? ganska stor kanske, men vi är inte rädda.....
 
Sådär då barn, alla mätta? Då drar vi vidare.
 
Mamma, det är ju högt, men har alla andra hoppat så får väl jag inte vara sämre....
 
....vi syns litegrann i det höga gräset....
 
..och järnvägsrälsen är en "baggis" nu när vi har blivit större.....
 
...och så simmar vi vidare i livet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0