Full rulle hela da'n

Igårkväll hade dottern gissat sådär på en höft, när dom skulle anlända från Skövde efter besök på matställe. Hon trodde "runt en elva" och det var vad jag sa till Storebror, när han frågade. Då han numera har koll på vad klockan är, undrade han strax före halv tolv var dom var? Han hade väl tänkt sig vara välkomstkommitté, men jag sa att du vet när man träffar kompisar och börjar tjata, så går klockan väldigt fort.....
Jönssonligan-filmen var slut på TV och vi kom då överens om att jag skulle sätta på en av mina inspelningar av "En stark resa,med Ola-Conny och Morgan", som han kunde somna till.
Vid halv ett kom dom så och fick genast agera tyngdlyftare med sovande barn, som skulle flyttas från soffan till "gästhuset".
Frukost blev det ute på verandan vid nio-tiden imorse, för att sedan följas av diverse aktiviteter vid sjökanten. Alla utom jag drog dit ner. Istället styrde jag kosan till Tempo, för inköp av saknade matvaror och strax därpå var det dax att sätta lunchen på bordet.
Häng på verandan med kaffe och korintkakor har vi också klarat av och förbereder nu en utflykt, innan grillfest med son/broder/morbror Oskar, när han slutat sitt jobb, runt åtta. Det blev backning på utflykten, då nästan alla är "sol-&värme-trötta".
Får väl sätta igång och bråka med kvällsmenyn snart istället. Köttet "badar" sen nån timma i marinad och kan få vara ifred en stund till. Kanske ska ta en påtår, i skuggan med en liten glass....... eller varför inte en drink helt enkelt?
Tänk vilka bra idéer man har ibland......
 
"Blåbär" får sin födelsedagspaket (lite i efterskott)
 
After beach......
 
Andmatningen delegerad......
 
.... and! back for seconds.
 
Svalkande i solstolen, mot bakgrund av badlakan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0