Visst hade jag rätt....

Om vadå, kanske någon undrar, att tre dagars ledighet går fort, väldigt fort. Men det gör inte så mycket för det är  bara två dagars arbete till nästa ledighet. Arbete och arbete, ja allting är ju relativt men.....
Skulle önska mer att sysselsätta mig med här i receptionen, till exempel vore det väldigt trevligt med en massa frågvisa människor på besök. Men man kan ju inte få allt, eller??
Får väl "lura" vidare på utställningen sålänge och hoppas på några besökare framöver.....
Vädret är inte direkt på topphumör idag, det blåser en hel del och är mestadels mulet, men än har vi inte sett något regn i alla fall.
Några själar har faktiskt hittat hit under förmiddagen, så jag har pratat lite gamla Tibro-hus och tittat på kartan en lång stund. Får väldigt gärna komma fler......
Gourmet-mat i micron är också avklarat, så nu är det bara resten kvar. Vore ju inte fel att äta hos restaurangen, men ekonomin tillåter inte sådana utsvävningar. Annars hör jag ganska ofta kommentarerna på utvägen, att det varit väldigt gott. Kanske ska prova nån dag, någon som vill komma hit och göra mig sällskap? Ägnade sedan eftermiddagen åt "tankeverksamhet" och förblev "ostörd" nästan ända till stängningsdax. Då dök det plötsligt upp två ensamma själar, som skulle läsa öppettider på dörren och blev smått chockade då den öppnade sig.
Det visade sig vara en kollega (sen ganska några år tillbaka i tiden) med sambo, på besök i hennes fädernesby.
Vi pratade en bra stund och dom tog en vandring i huset. Ja man får vara glad för ALLT som händer, även om det blev lite "övertid"....
Nu bakar jag lite inför fikabesök imorron kväll direkt efter jobbet och kokar en experimentsoppa, enligt ett recept jag hittade på nätet som rekommenderade "man tager vad man haver"-variant. Vi får se var detta slutar.
Banankakan anmälde nu att den var klar och bulldegen jäser för fullt......
 
Senaste alstret till "tröjfamiljen".
 
"Man tager vad man haver"-soppan, fick godkänt av maken, blir lunch imorron.... 
 
Banankakan......
 
....och kanel-bullarna.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0