@work halva dagen och sen B&B- gäster

Första lördagen att jobba i Inredias reception för min del och nu utan handledare. Det är lite ensamt, då inte speciellt många människor hittar hit. Kom gärna på ett besök om ni har vägarna förbi Tibro, då huset med dess innehåll är väl värt att se (både utförande, utställningar och gamla foton).
Dessutom är ju även restaurang öppen, där man kan "få" god mat.......
Under tiden jag sitter på arbetet får maken fixa det sista med bäddning i gäststugan, då vi väntar betalande gäster fram i eftermiddag. Jag gjorde "stor-röjet" tidigare i veckan, men sparade finliret till det sista.
Återstår bara sen att fråga vad de vill ha till frukost och fylla kylskåpet därute inför morgondagen.
Själv ser jag fram emot att kunna sätta mig vid dukat bord när jag kommer hem, då maken även "fått order om" att ha middagen klar.
Visserligen lagade jag maten själv igår, men ändå......
Potatisen var iallafall färdigkokt, när jag kom hem och eftersom han var ute och körde jord, samt lade trappsteg i slänten, fick jag väl ta det som återstod. Ta fram tallrikar och värma biffar i micron.
Vid femtiden kom sen våra nattgäster och de verkade nöjda med arrangemanget. Nu får vi hoppas att festen, i en annan del av Fagersanna, blir lyckad och att det blir fint väder till frukost imorron, så de kan njuta den på verandan med sjöutsikt.
Apropå utsikt.......
 
Det här är utsikten från tredje våningen på Inredia, bara ett fel: Var är alla mat & fika-gästerna?
 
Inredningen i Tibro-salen, där bl. a. kommunfullmäktige håller sina möten....
 
....och på moto-crossbanan var det Traktor-pulling idag, med mycket folk ser det ut som.
 
Jord och "trädgårds-timmer" på plats, i det fina vädret.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0