"Kaos i skolan"......och paket.

Dags att vakna till väckarklocka igen, efter en veckas sjukdom. Ja hade det inte varit för att jag var tvungen att skaffa läkarintyg, hade jag nog egentligen behövt några dagar till för att bli frisk. Helt bra är jag definitivt inte, hostar fortfarande som en "liten blå" och låter som en kraxande kråka.
Det gick väl hyfsat, om än inte helt på "topprestation" men jag kan nog inte smitta ner någon nu (tror jag).
Har ju bara varit borta en vecka, men mycket kan hända på så kort tid också. Fyra nya elever, sådär huxflux bara.
En visste jag om, men sen hade tre systrar blivit anvisade till klassen utan förvarning till ansvarig lärare.
Inte helt lätt att planera och bedriva undervisning under sådana former, mesta tiden går åt till att jaga läromedel, nya datorer och sen försöka laga strulande befintliga datorer. Ansvarig lärare var något uppgiven, om man ska uttrycka det diplomatiskt. Ett annat sätt att beskriva situationen på, (mer realistisk) är fly förbannad.
Jag kunde väl bidra med lite avlastning, men inga större insatser för att få undervisningen att gå framåt. 
Ja man undrar ju.......
Handla lite på hemvägen och sen värma inköpt gourmet-portion till middag, för Inga ville inte laga mat idag.
Strax efter avslutad måltid ringde det på dörren och där stod brevbäraren med ett paket från Holland. Han tackade genast ja till kaffe, när maken frågade och blev bjuden på hembakta kakor. Men hade väl egentligen behövt ordentlig mat......
Har sedan ägnat mig åt bankärenden (egna, mors och systers) såhär inför förestående julhelg. Ska nog snart ta och sträcka ut mig raklång en stund, för som sagt......skulle nog egentligen behövt minst två dagar till för återhämtning, men, men.......vi får se hur det går.
 
Brevbärar-Anton kom med.....
 
....ett stort paket från Holland......
 
....innehållande bl.a. elektroniska körsångare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0