Orm och färsk fisk.......

En ganska inrutad dag med skolan avklarad. Svängde sen på hemvägen förbi den i Tibro nyöppnade fiskaffären: "Fisk med mera" och köpte lite godsaker att tillreda som middag. Visserligen kokade Inga dillkött igår, men man kan väl vara flexibel och ta det imorron och på lördag. Något att se fram emot ytterligare alltså.
De färska räkorna är nu skalade, rödspättan panerad och båda uppätna med god aptit.
Man kände verkligen skillnaden på färsk och fryst, så passa på att handla av den nya handlar'n......
....som för övrigt är belägen i Svensk Kassaservice gamla lokaler, (granne med Systemet) där man gjort många arbetstimmar i sin dag.
Håller på att förbereda mitt deltagande i julmarknaden på första advents-söndagen ( e.m.30 nov. på torget i Tibro), så hela köksbordet är fullt av alster som ska arrangeras och provskyltas med där, inför skarpt läge.
Tvättmaskinen och diskmaskinen har fått uppdrag och snart ska jag ska packa övernattningsväska för att bege mig till jobb på boendet. Julmarknaden i Hönsa kan jag med andra ord vare sig delta i eller åka och handla på. Lite tråkigt, men den positiva följden av detta blir ju att man sparar en del pengar istället......
Får inte glömma packa ner lite handarbete, ifall det finns tid över till detta nöje under kvällen. Dock får nog power-napen som jag planerat stryka på foten, då de ringde nyss och frågade om jag kunde börja två timmar tidigare än avtalat.
"Ljuga lite" hann jag iallafall......
 
Så här blev den färdiga middagen.....
 
.....av råvaror från den här disken....
 
...och den här.
 
Ytterligare en regnbågsorm har dessutom sett dagens ljus.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0