Andvakt och äppelmos.......

Idag är det lika fint väder som igår och jag har ägnat en del tid åt att städa undan det värsta. Tagit en promenad med dammsugaren och sen fick även moppen en mini-tur "till finish".
Såsnart man visar sig och har dörren öppen till altanen, tar det inte lång tid innan "horden" anländer. Maken gjorde en ordentlig rengöring av hela däcket och hann knappt innanför dörren, förrän de åter var på plats.
Då tog han sin ljudbok, satte sig i en stol mitt på altanen och vaktade. Slutligen, (när de stått och tittat på honom en bra stund) gav de upp och vandrade vidare till grannen.
Gott om äpplen har vi som ni kanske sett på fotot av äppelträdet för några dagar sedan. Jag tror mig kunna säga att det är Fagersannas största äppelträd dessutom. Vad göra då, om inte äppelmos i mängd att frysa för kommande vintersäsong. Maken fick plocka in 30 äpplen, som jag skalade och skivade, för att sedan koka i en stor gryta. Det blev sedermera fyra byttor för frysen. Alltid en början.....
Under eftermiddagen har två av tre nattgäster anlänt och vi har suttit en stund på altanen, druckit kaffe och pratat.
Nu ska jag strax köra dom till platsen för bröllopsfesten, så de hittar ordentligt imorron.
Orten är ju inte speciellt stor, men är man här för första gången så kan en orienteringstur vara bra kanske.
....och vädret det håller i sig.......
 
Dimma över sjön imorse, back to bed.......
 
Nu håller ni er därnere......
 
Första koket av äppelmos för säsongen.
 
....och samma vackra väder som igår......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0