Bordtennis på Billingehus.....

Idag är det dags att åka till Billingehus i Skövde. Nästan som att återvända till "mammas gata", då jag är uppvuxen bara ett stenkast därifrån. På Lingonstigen strax nedanför hotellet och bredvid slalombacken.
Den sistnämnda fanns redan då vi flyttade dit till nybyggd villa 1960, dock inte av det format som är idag, utan mindre och med replift.
Hotellet och badanläggningen byggdes under tiden jag bodde där, för tidigare fanns bara Alphyddan, en liten kaffe/värmestuga med möjligheter att boka middagar för sällskap. Det är iallafall så jag kommer ihåg det från barndomens skidturer, däruppe på berget i de anlagda spåren runt Hållsdammen. 
Nu är vi inbjudna som hedersgäster till Västergötlands Bordtennisförbunds 75-årsjubileum, därför att maken gjort en del idrottsistoriska arbeten åt dom inför dagens festligheter.
Alltså bankett på Billingehus med vidunderlig utsikt över hela Skövde stad (och god mat förhoppningsvis) att se fram emot i eftermiddag och kväll, följt av övernattning med påföljande hotellfrukost. 
Hemma "vaktas huset" av tre bed&breakfast-ungdomar som är väldigt trevliga. De ska bara gå på lite bröllop också. Fullt med festligheter alltså.
Orkade inte dra iväg på second hand idag, så har väl missat en massa fynd kan jag tänka.
Ska bara fixa lite lätt-lunch nu, sen drar vi........ 
Och jodå, änderna har varit på visit och altanen är nyspolad......
 
Nyanlända gästerna tar in utsikten....
 
.....innan jag körde bort dom till trädgården där bröllopsfesten ska hållas imorron.
 
Fick en sightseeing av kompisen och allt verkar tip-top inför eventet.
 
Alla nattgäster avnjuter sin frukost, i det gröna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0