Ingen visste......

...varför jag skulle jobba idag. Men jag kunde ändå visa sms-et som jag hade fått och så småningom fanns det väl ett och annat att ta tag i, även för mig. Bland annat (kors i taket) tog jag faktiskt ut rast idag, vilket jag har slarvat en del med förut att göra. Ibland kan det vara svårt att få ihop verksamheten, men lika ofta är det bara en planeringssak egentligen. 
Rasten tillbringade jag på second hand, tillsammans med en av de boende ungdomarna som hittade några bra fynd. För "egen del" inhandlade jag en tunna till boendet att ha paraplyer i och träffade en syster till en av mina barndomskamrater, som det blev en pratstund med. Ja jag vet.....hade ju rast, men skulle bara.......
Alltså inte helt lätt att dra gränserna i detta yrke, men ändå ett fall framåt att man är medveten om "fällorna".
Dock skulle jag ha jobbat till sena kvällen, men kunde kompensera mig i denna ända istället för rast, så att säga.
Nu får det bli stickfåtöljen och Champions League-fotboll en stund, med ugnsbakat äpple och vaniljsås.
Ja vad skulle jag göra med den kvarblivna såsen, äpplen har jag ju dessutom gott om.......
Imorron blir det frukost på lokal med kompisen, för att senare på eftermiddagen besöka bonusdottern, tillsammans med en annan kompis. Vi ska där planera och förhoppningsvis även beställa, resa söderöver (till våren).
 
Prototyp Inter-mössa.....(nedre kanten viks in då man har den på huvudet) verkade falla "beställaren" i smaken, samt passade också.
 
Inte bara gatlyktor ikväll, utan även månen är på "alerten".
 
Dags att avsmaka....till den överblivna vaniljsåsen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0