Jazz, ny leksak och jobb.....

Som vanligt är det väldigt svårt at hitta sängen om kvällarna, inte förrän en bit in på natten "dyker den upp".
Kanske har för mycket prylar i huset iallafall, så det skymmer sikten. (Typ: "Man ser inte skogen för alla trä'n.")
Nåväl, ingen annan än jag själv blir egentligen lidande, så smällar att ta bara....
I skolan var det övningar på plural-böjningar och dags för fotografering till skolkatalogen. Men skönt att slippa vara med på kort för egen del. Strax innan det var tid för fotograferingen började det spela ute på skolgården och vid närmare titt, så var det nå'n form av jazzband som hade "konsert" en stund. I vilket syfte, eller varför vet jag dock inte.
Maken stod på språng då jag anlände hem, för att göra ett inköp av en ny "leksak" till trädgården, en kompostkvarn. Han hyrde en röjsåg igår eftermiddag och har lekt med den i vår branta slänt, både igår eftermiddag och hela förmiddagen. Men nu skulle den återlämnas och annat redskap alltså införskaffas hos samma firma.
Detta för att bli av med allt han röjt hittills och för framtida bruk.
Iordninggörande av potatis och rotfrukter för ugnsrostning, blev min uppgift och därtill kycklingfiléer. Hade nog "hävt på" väl generöst med kryddor, för det var lite starkt, men fullt ätbart.
Mitt i maten ringde telefonen och: Hej! kan du komma och jobba ikväll, samt sova.......
Inga hinder förelåg, så det kunde jag väl göra, nästan mer än gärna..... 
Konsekvensen av detta blir än tidigare uppgång, så se till att pallra dig isäng ikväll nu då.......
 
För ett kort ögonblick igår kväll: "Heaven's on fire".
 
Oväntad jazz-koncert på skolgården vid Fågelvik idag.
 
Före.......
 
.....och efter ugns-vistelsen.
 
Får jag lov att presentera vår nya leksak......
 
Till sist: Snart är det precis ett år sedan jag gjorde utställningen om morfar. (Septembers foto i min almanacka)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Oj vad vacker den första bilden var :)

2014-09-10 @ 15:45:40
URL: http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0