Ambition och realitet.......

......går inte alltid hand i hand. Vilket visade sig med oönskad tydlighet i lördags, då det var dags att åka på weekend-resa med en sextio-årig symötes"tant".
Jag skulle köra bilen härifrån Fagersanna och en bil kom från annat håll till mötesplats Falköping.
Frukostfika vid Trädets rastplats avlöpte som planerat, men värmen tilltog redan då vid åtta-tiden. Inte så långt därefter anlände vi till första anhalten Limmared, där loppis-antikvitets"maraton" var inplanerat några timmar.
Redan då började den här tanten få "begynnande värmeslag". Såsnart jag försökte gå in i en affär, rann bara svetten i pannan och nacken. Tillbringade nån timma i skugga utanför, medan mina medsystrar fixade att kolla utbudet. Därefter blev det schnitzel-lunch på Värdshuset och ett besök på Glasets hus......för de andra.
Jag fick avbryta och vistas i skuggan utanför.
Vid glasspausen innan det skulle blåsas glas, kastade jag in handduken och tog beslut om att ta mig hem med den lilla energi som fanns kvar. De andra fick plats i en bil som tur var och fortsatte till Mjöbäck, Mandy's Inn för övernattning och limousin-åkning till deras Diner i Älvsered för kvällsmål. 
De var väldigt nöjda med mat, övernattning , frukost och värdskapet, vilket gav mersmak tydligen. Mycket glad att det blev bra iallafall. Hade varit kul att orkat varit med, men ibland vill det sig inte.......
Helt slut, men hemkommen välbehållen och överraskande maken. Kraschlandning i fåtöljen och sen nästan hela söndagen inomhus så svalt som möjligt.
Sen måndag igen och jobbet med ny kollega att lära upp. Dessutom en värk i tandköttet sen tandläkarbesöket i fredags som inte ville ge sig. Ringde dit och fick komma direkt på morronen......
Hon spolade vid tandköttet där det gjorde ont och hittade en liten partikel som fastnat: "Har du ätit popkorn?"
Jaa, för en vecka sedan...... då hade ett litet flag alltså fastnat och säkert åkt längre ner vid undersökningen i fredags. Men skönt att det bara var en "enkel sak" att fixa......
Sen har jag agerat papegoja hela da'n och hoppas att "nykomlingen" inte blivit avskräckt. Men hon verkar inte vara av den räddhågade sorten som stressar upp sig, så det ska nog bli bra efter några fler dagar......
Maken är på fotboll, jag kollar Skifs-Körberg, vilket man vet är garanterat bra redan i förväg......
 
Frukost vid Trädet.....
 
Första affären......
 
.....där jag iallafall hann köpa en mini-gris.
 
Schnitzel-lunch......
 
Limmareds glasbruks miniatyr från gammal tid.
 
Glasspaus innan glasblåsning.
 

 
Collage från kompis Gun över vad de gjorde efter att jag "gett upp".......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0