Varför vaknar man......

......tidigt när man fåååår sova? Ja det är ett mysterium, som ganska nyligen har uppenbarat sig.  Vaknar numera som jag brukar, alltså ca fem minuter innan väckningen går igång.
Visst går det att somna om, men inte sålänge som förr. Lika bra att sätta tvättmaskinen i arbete och ta med en frukostmacka tillbaka till sängen. Passade på att titta klart på en DVD-film jag startade förra veckan.
Tänkte därefter att jag måste göra nå't, inte bara gå och skrota.
Kanske berodde detta på att solen hade hittat fram och har lyst hela dagen faktiskt. Tog en dusch och åkte sen en sväng till Skövde, för lite shopping. Bara mat och annat till hushållet, men det kan vara avkopplande i min värld det också.
På hemväg mötte jag maken påväg ut för promenad med de andra gubbarna i samhället. De var några stycken som flanerade iväg där i solskenet. Han hade tagit ner en del av "överhänget" på taket innan dess, men mer är på väg ner. Blåbärsbusken är kraftigt i riskzonen.......
Dillkött serverades när han kom hem och nu är det fåtölj-time en stund, för min del.
Vi får se hur mycket solen fått bort av snön (och hoppas smältningen fortsätter) imorron.
I horoskopet stod att jag skulle få ett tillskott i kassan........blir lottodragningen då såklart.
 
Påsklijesäsong.....mitt på köksbordet.
 
Närapå en isgardin......maken har tagit ner denna, men nu växer en ny.....
 
Mera för solen att smälta.......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0