Bytardag med fika.....

.....blev det idag. Under förmiddagen ringde en kompis och undrade om jag kunde komma på lite "tjat" på deras glasveranda. Hon hade en grej till mig som hon gjort själv.
Visst kunde jag det och visst fanns det ett litet paket liggande till henne också (även om jag inte gjort det själv......)
Blev en pratstund och önskan om God Jul till varandra och med hem fick jag en väldigt fin snögubbe, målad på planka.
I kylen fanns rester att äta till middag och sen kom bonusdottern på avtalad fika, för att byta julklappskassar. Både till oss och Stockholmarna, med sig hem fick hon en annan kasse till sin familj.
Sen tog vi en fika på altanen i friska luften, -maken, dottern och jag själv.
Nu åter vid teven, så får vi se vad det bjuds på och imorron blir det glashusfika med "reskompisen".
Hon som jag skulle åkt till Spanien med i mars, men som alla vet .......... inte blev av.
Förklaring varför?  behövs ju ej.........
 
Farbror Hans teckning..... vi hade lite kusin-utbyte på Facebook av sådana igår.
 
Delar av kompisens gedigna julpyntande, detta ute på glasveradan.
 
Min fina snögubbe, fick sitta i knät en stund.....
 
Julmys på vår altan.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0