Blev rätt sent.......

..... innan jag beslutade mig för ryggläge i sängen. Inte helt ovanligt........
Men var inte trött och blev sittande framför först Beck och sen Maria Waern och klockan hon tickade på, till över fyra. Var väl aningen onödigt, men gjort är gjort och "det enda som blev lidande" var nattsömnen.
Får tro att jag blir trött tidigare idag framåt kvällen.
En bidragande orsak till "piggheten" var kanske ett nytt stickprojekt........ fick meddelande om att det typ "saknades" en matchande mössa till redan befintliga plagg. Fick till en sådan som jag hoppas kan fungera, ska bara göra sista finishen på den i eftermiddag. Sen blir det även ett "bonus"-projekt, som poppade upp i huvudet där mitt i natten. (hahahaaa)
Soligt , varmt och fint väder idag och en inköpsrunda till Apoteket, ICA och Blommans är avklarad.
Kunde inte låta bli....utan köpte fem små påskliljor som nu förväntas spira i trädgården.
Till middag serverade Inga en panerad/marinerad kycklingfilé á la Jamie Oliver (var väl ok, men inte såg det ut som det han åstadkom i sitt program).
I postlådan låg idag godkännandet av god man-redovisningen, med beslut om årets arvode.
Snart fika i solen.......... om jag inte somnar före.
Höll mig vaken, är ny-fikad och även extra-promenerad. Tog några steg ner till återvinningen med saker som ville flytta dit.........
Nu mera teve och stickning.
 
En något "suddig" solnedgång från igår........
 
Vintergrönt mitt i häcken som annars är kal......
 
Ett fynd.......
 
Ett nytt "hantverk" ?......
 
Måndagsmiddag......
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0