Ideellt arbete är hårt

Har som sagt idag ägnat mig åt konsultation av hushållsnära tjänster. Det blev väldigt nära, påtagligt och inte så värst mycket konsultnivå. Faktiskt var det mycket röj och skrubb som gällde samt en tur till återvinningen och inlämning av en del grejor på second hand-butiken. Dessutom fick jag med mig lite "doggybags" (mera extra stora kassar) med tvätt, är inne på tredje maskinen redan. Ska imorgon leverera en trevånings trådback till sonens garderob, som vi har över. Den behövs kan jag lugnt konstatera.
Förhoppningsvis kommer även dammsugarpåsarna med posten imorgon så han kan fortsätta dammsuga undan innan jag på nytt ska dit och tjata. (efter torgrundan på fredag har vi bestämt)
En tur till matvaruaffären för inköp av en del frys-"tilbud" blir det också, när jag ändå ska till Tibro.
Sedan hem igen och göra klart allt till mitt kvällsbesök. Jobbarkompisarna från Karlsborgs Turism kommer hit och tar en fika, när de har slutat för dagen, ska bli kul.


Tvättkö!


Augusti månads sista solnedgång, imorgon är det "höst".


Den speglar sig i vårt verandaglas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0