Jag "slapp"!!

Idag har det varit hektiskt på Turistcentrum, en ganska vanlig måndag under högsäsong enligt chefen.
Eftersom jag inte jobbat någon måndag förut och fortfarande är lite färsk, när det gäller bokningsrutinerna, får jag vara glad om det inte blev för många fel. Då tänker jag främst på kunderna och mina arbetskamrater!
Så fort man avslutat ett samtal och lagt på luren, ringde nästa. Det blev många lappar att jonglera med till slut. Förutom detta var det många som besökte oss personligen, vilket är den roligaste biten av alla arbetsuppgifter.
När jag sen kom hem möttes jag av en snörvlande och nysande make, som inte ville åka till blueskvällen i Forsvik och störa tillställningen. Det blev att avboka och jag "slapp" därmed lyssna på blues hela kvällen. Det hade väl gått an i och för sig, men denna fruktansvärda värme gör i alla fall mig slöare än vanligt och energinivån är nära noll.
Om ändå termometern kunde göra en sån djupdykning en stund. Det vore mer än skönt!
Nu ska jag ta hand om spisens kastruller och blanda innehållet till matlådor för några dagar framåt.
Sen ska jag skrapa en trisslott som inhandlades igår och blev kvarglömd i plånboken.
Är det storvinsten kanske?? Imorgon har jag sen en ledig dag innan nästa "sex-dagars" börjar.


Luktärterna har börjat blomma!


Även denna dag går mot sitt slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0