En ny arbetsvecka.....

Måndag är starten på arbetsveckan, vilket arbete och vilken vecka? Alla dagar är lika, här i "Ingenmansland".
Det enda som skiljer dagarna åt är vilka TV-program som går.
Visas "Saltön", ja då är det måndag, men är det "Så ska det låta" är det nog fredag igen.
Har dock bokat en "date" med min handläggare på Arbetsförmedlingen idag.
Det är inte precis så att hon tjatar om att få träffa mig i tid och otid, så för att påminna mig om hur hon såg ut och förhöra mig om eventuell förmedling av arbete, är det snarare tvärtom.
"Ska det vara på detta viset....."
Men i ärlighetens namn, vad kan hon göra, finns det för lite arbeten till för många sökande ,
är det i bästa fall, lika delar tur i spel och kvalifikationer som gäller.
Exempelvis är oddsen inte särskilt höga för "vinst", när 472 personer söker 2 tjänster.

Har i alla fall haft två "vita dagar" från handarbete, men det blir nog svårt med tre.
Lite beslutsångest, ska jag starta ännu en tröja eller leta fram nå't broderi som inte är klart.
Den undanstoppade adventskalendern till barnbarnen , som påbörjades för tre år sedan, vill inte bli klar.
Det är i alla fall vad jag intalar mig varje gång jag tar fram den. (Ja, jag vet alltför väl var den ligger.)

Nu har jag nog blivit tillräckligt trött för sängen........


Kommentarer
Postat av: Zandra

Ta fram adventskalendern! Det skadar inte att bli färdig någon gång!

2010-03-29 @ 01:27:35
URL: http://zlindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0