Jag har en vas

Oftast står det alldeles för många vaser i skåpet, men när man får blommor brukar det alltid vara problem med att hitta en som passar, just den buketten, eller hur?
Som jag redan berättat, blir det nästan varje gång jag besöker Sekond Hand-butiken något "nytt" som absolut måste bo hos Bergs.
Ibland hittar jag dock nå't alldeles extra, förutom morfars svarvade saker "som jag då och då räddat", kommer jag speciellt ihåg en vas. Den ser ut som en fisk med munnen öppen att sätta blommor i.
Den stod på en hylla i affären och jag kände genast igen den från ett "Pottery" i England som vi besökte vid Dartmouth Castle, när jag var på språkresa till Paignton i början av 70-talet. Givetvis var jag tvungen att ha den, köpte en likadan (modell mindre av ekonomiska skäl) som present till mamma, då för många år sedan.
Nostalgi-varning! Har upptäckt att det blir bara mer av den varan med åren.
Men visst är den fin!!!
Dartmouth i Devon är förresten den stad som författaren A.A. Milne kommer ifrån.
Vem är det då? undrar kanske en del. Han skrev berättelserna om Nalle Puh.
För övrigt kan man åka ångtåg från Paignton till Kingswear, för att sedan ta den lilla passagerarfärjan över flodmynningen till Dartmouth och strosa i sta'n. Kan rekommendera detta.




Kingswear med utsikt över Dartmouth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0