Pingstafton

Sol och sen frukost på trappen. Struntade i att åka och handla,  närbutiken finns om det blir akut slut på något och förresten måste vi ju äta ur den överfulla frysen. Maken tvättade trappen och verandan med högtryckstvätten för att sedan kunna måla dem med träolja. Han gav sig därefter på häcken, (den delen som vetter mot sjön) med elektriskt hjälpmedel. Jag hade tidigare i veckan föreslagit att vi skulle kapa av ganska mycket växtlighet, för att få än bättre sjöutsikt. Han var inte riktigt av samma åsikt, men när han väl körde igång blev det som jag tänkt.
Den elektriska häcksaxen ville dock inte riktigt vara med och tugga tjockare grenar, så han övergick till manuell klippning med sekatör. Vi har två hyfsade sekatörer, så jag började hjälpa till med ansningen, vilket gjorde honom något nervös, märkte jag. Han kom med många "goda råd" men jag tillämpade selektivt hörande, klippte och sågade glatt vidare på fri hand. Slutresultatet blev hyfsat och nu "ser vi sjön" ännu mer.
Efter detta var det dags för vår grillpremiär.
Dinner is served.........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0