Morfarsgrejor på second hand

Hittade idag vid mitt besök i affären, två ljusstakar som jag kände igen. Mycket riktigt, när jag vände upp och ner på dom, var de signerade med JA. Denna gången inte till samma fyndpris som tidigare hittade alster, men eftersom jag har tipsat dom om kvalitén på hantverket och att intäkterna går till välgörenhet, må det vara hänt. Det var billigt i alla fall. Fikasväng till Hörnebo efter detta och sen hem til isterbandsmiddag. Tog en liten omväg på grusvägar idag också, för att ta lite foton i det vackra vädret.
Nu ska jag testpacka och väga, för bästa möjliga bagage-effektivitet inför tisdagens semesterresa och plocka bort grejor. För att detta ska fungera är det bäst att börja i tid, för beslutsångesten infinner sig alltid över: "Det kan vara bra att ha med sig-prylar". Så denna gången ska jag lägga ner extra tid på besluten och vara hård i min bedömning (så gott jag nu klarar det!) Sen håller vi tummarna för att det inte blir några vulkanutbrott och annat, den här gången.


Idyll i Kateryd


Snödroppar vid vägkanten i en trädgård


Dammen vid Östra Torsryd


Make i glashus med ljudbok efter spadmotion och ris-släpande.


JA-alster från dagens shopping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0