Pooldag och wok

Förmiddagen var mulen och lite kyligare än vi nu har vant oss vid, men vi var nere vid poolen en stund allihop. Jag badade fötterna, faktiskt ända upp till knäna, i barnpoolen. Sen ägnade jag mig åt att föreviga övriga familjmedlemmars förehavande i vattnet. Yngste dottersonen och jag tog en promenad därefter till Mercadona för lite kompletteringar i matväg. Vi drack var sin dricka (typ Mer) på hemvägen och jag bröt av toppen på en av de tre alldeles nybakade och varma baguetterna vi köpt (för tolv spänn!). Lunch följde och nu hade solen valt att titta fram, så efter att lillebror blivit lagd till sovande siesta, gick de andra ner för att bada igen. Jag stannade kvar och avnjöt vaken siesta i horisontalläge. Ok, jag slumrade väl till nå'n minut sådär, emellanåt. Ikväll har jag kört bilen för första gången, till och från wok-restaurangen, som träning inför min och dotterns utflykt till Citruslundens marknad imorgon. Det gick bra förutom ett litet motorstopp mitt i en rondell. Maken har fått många fler sådana, men inte på så olämpligt ställe. Wok-buffén var väldigt god och massor att välja på. Man blev tyvärr mätt ganska fort, som vanligt, även barnen åt med god aptit. Storebror sa när efterrätten var uppäten, att det var "noll plats kvar i magen". Vi stannade till vid ett köpcentrum för lite "motion" på hemvägen, men lillebror ville ta en tur i sulkyn när vi kom hem och morfar var enkel att övertala. Detta berodde nog uteslutande på vem som kom med förslaget, men storebror hakade också på för en tur runt kvarteret.


Grannens granna kaktusar


Spela boll med morfar kan vi göra hur länge som helst....


oj vad det skvätter kul!


Det är mycket man inte får göra vid poolen, säger el presidente


mer fina blommor hos grannarna


Lite simlektioner i stora basängen med morfar var väldigt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0