I norra delen av länet

Så var det då dags för en tur till Mariestad igen. Två veckor går fort "när man har roligt". Gymnastiska övningar både morgon och kväll, utförda ordentligt som beordrat. Nåja, det är väl mera åt hållet nödvändigt ont och kanske "ont ska med ont fördrivas". Sjukgymnasten hade lite förhör och bearetade sen min stela (som han sa) skulderbladsrygg. Därefter fick jag order om "same precidure as...." och en ny tid om fjorton dagar då han ska gå igenom lite rörelser som jag kan=ska träna framöver på lämpligt gym, minst två gånger i veckan.
Som belöning i vanlig ordning blev det sen Karlssons och där finns det alltid nå't att köpa, så också idag.
På hemväg i Tibro, handlade jag lite mat och dessutom spanska jordgubbar till extrapris. Visst smakar de mera i Spanien, men i brist på det bästa får man ta näst bäst. Mycket goda att doppa i socker!
Bäst som jag satt och moffade bär ringde telefonen, från Spanien! Kompisen ville ha lite svensk uppdatering (läs skvaller) men det fanns inte så värst mycket sensationellt att berätta om, lite maginfluensa och väder mest.
Därefter ringde det igen, denna gång en kompis från det andra symötet, för att boka just ett möte.
Har lagat lite mat till morgondagen och det blir "Lökadopp & fläsk" i matlådorna.


De spanska jordgubbarna.... som "are no more".


Solen börjar gå ner.......


och har så gjort efter avslutat telefonsamtal med Spanien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0