Snart är det advent...

Gröt och telefonsamtal till frukost, sen började jag att planera mitt deltagande, först i Lions julmarknad på söndag i Tibro, med jippo på torget hela eftermiddagen. Sen på torsdag kväll är det den årliga julmarknaden i Hönsa bygdegård, som jag också ska vara med på om allt går enligt plan. Nu har jag prismärkt alla tröjor, fotograferat dom och gjort ett blädderalbum, för att det ska vara lättare att se vad som finns. Där exponeras även alla varianter av bakdukar och äggtemperamålade föremål. Nu återstår bara att se hur det går och hoppas på bra väder.
En biltur till affären blev det också, men då de inte hade kesella, får jag vänta med lussebulls-bak.
Stjärnor och ljusstakar inför advent är framplockade och resten av julpyntandet blir väl lite pö om pö, med start nästa vecka. Ska nu bara rapportera till Arbetsförmedlingen vilka "aktiviteter" jag har sysslat med sen sist....innan jag går på date med sängen.
Imorgon ska jag (på egen inbjudan) vara sällskapsdam, när Anette ska hämta dotter och dotterdotter på Landvetter.
Vi ska ta en titt in på Slöjddetaljer i Skara på väg ner, måntro det blir nå't inköp?


Bakdukar till salu


Äggtempera-målade föremål


Smakprov på tröjor, dessa i vuxenstorlek (det finns många fler...)


Min ljusglimt i advent, vid datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0