Tisdagsturné

Solen sken idag när vi vaknade. Men det var väl klart att det skulle blåsa också. Maken hade ledig dag och vi åt gemensam frukost i glashuset. Sen låg där i fruktfatet några brunprickiga tingestar som lite senare på förmiddagen förvandlats till banankaka. När denna kallnat fick hälften åka med till Hjo och föräldrarna som fick ett tisdagsbesök.
Fortsättning följde på Hem & Hobby, innan jag återvände till Tibro och second hand. Givetvis blev det inköp på båda ställena och när jag ändå var igång tog jag en vända på Netto också. Avslutning följde hemma hos Anette där jag inbjudit mig själv till en eftermiddagskopp, medan hennes äkta hälft körde ved ihop med min make därhemma.
Fotbollsmatch San Marino- Sverige stod sedan på programmet och mitt i den ringde sonen och berättade att han fått mer timmar på sitt jobb. Nästan heltid ett tag framöver, eventuellt kanske det kan leda till fast anställning om "konjunkturen" håller i sig. Alltid något, någon som får arbete ialla fall......
Imorgon blir det Wallenbergare i matlådan och mer kalvfärs att ta hand om och anrätta till något läckert. Hmmmmm!
Dags att uppdatera profilbilden på Facebook kanske, sen date med John Blund.


Breakfast is served, in the conservatory!


Kommande profilbild, alldeles färsk.


Wallenbergare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0