Det behövs inte mycke'.....

Idag fick mor ett erbjudande om en lägenhet, på det äldreboende hon önskat att få komma till. Imorron ska vi åka dit och titta på den. Så var det alltså ny fart på flyttkarusellen, då det är trångt på korttidsboendet och kö med folk som väntar att få komma dit från sjukhuset. Det är klart att ju fortare vi får ordning på detta ju bättre för alla parter, men man ska hänga med i svängarna själv också.
Ovanpå allt gjorde jag nu ikväll en koll på mitt bankkonto och kunde konstatera att det inte gått in mer än en fjärdedel av förväntad ersättningssumma. "Jo, dom låg efter med sjukintygsbedömningarna" på Försäkringskassan, tyvärr. I bästa fall kommer resten i slutet av veckan, i sämsta fall bedömer dom att jag inte har rätt till sjukpenning. Den jag pratade med på kundtjänst (trevligt bemötande trots allt), sa att det var ytterst ovanligt att man blev nekad, men ovissheten får man alltså leva med ytterligare en vecka och faktum kvarstår. Det går ju inte att ta tillbaka en sjukfrånvaro, bara bli lurad på ersättningen, överklaga beslutet i så fall framöver och hoppas.
Ja nu målar jag faan på väggen, men det känns "änna" motigt ikväll, så det behövs inte någon större vindpust för tillfället......
Har idag också hunnit med, en fika hos kompisen, tagit en inskolningsrunda på gymet, efter det långa uppehållet och bakat en "Karlsborgskaka" till elvakaffet imorgon.
Nu ska jag färdigställa systers tröja, så den eventuellt kan flytta till Hjo imorgon....


....här är den några timmar senare, klar att åka



precis som toscatårtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0