Avslutning

Då är sejouren i Ryd över. Efter fika och med intyg på avslutad kurs, återvände jag ganska snart till hemkommunen. Det var torgdag i Tibro, så då blev det en avstickare in dit för en del fynd, för att sedan fortsätta till Sparhuset och konkursutförsäljningen av lampaffären som började redan igår. Glömde dock bort att "hänga på låset", så det var bara att gilla läget och fynda bland återstående varor. Nu var det inte lampor som stod högst på listan, utan garnet, som dom också har haft en avdelning med. Där var ganska tomt, men hittade i alla fall en hög nystan som fyllde en bärkasse.
Därefter dags att fortsätta hem, för att äta upp lunchen som jag köpte på torget. Nyfriterade vårrullar med sötsur sås, smakade minst lika bra (om inte bättre) än pyttipannan som jag skulle ätit. Så nu blev den över.
Passade på att sedan författa en reseguide om hembygden, som jag skickade in till en publiceringstävling på Reseguiden.se. Vi får se hur det går, man måste ju testa ibland och idag kände jag för detta.
Håller också på med planeringen av vår höstsemester, tänkt att tillbringas på Spaniens Costa Blanca, igen.
Har en kontakt om boendet och ligger i startgroparna med flygbokningen, så snart lägenhet är klar.
Kan vara skönt med någon vecka därnere, när väl sommaren i Sverige är över, för den vill jag inte resa ifrån.
Spelar inte så stor roll om det inte är gassande sol och vrålvarmt, snarare tvärtom. Det får gärna vara uppehållsväder förstås och runt 20 grader, men det bästa är allt de långa ljusa kvällarna.
EM i fotboll har startat, det ska bli kul att se mycket matcher, men idag är det inte några av mina favoriter som spelar, men ska allt titta till det ändå.
För övrigt är det mycket studentfirande på gång denna helg, men vi har ingen närstående i den åldern i år.


"Vållullar" till lunch


Tror att det här var en lövsångare på besök i plommonträ't.


Snart blir det smultron i slänten


Lekaktiviteter på sjön, racerbåt med "traktordäck" på släp innehållande passagerare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0