Hälften kunde räckt....men nu är det gjort.

Gick inte upp speciellt tidigt idag, men maken sussade vidare på örat en god stund till. Till slut tyckte jag att han borde förflytta sig från sängen, så helt sonika blev han väckt. Visst kom han ur sängen, men sitter fortfarande (i skrivande stund) vid datorn med nedrullad persienn och "knackar" idrottshistoria.
Olika äro intressena här i världen med andra ord. Själv fick jag ett ryck och klippte gräsmattan under förmiddagen (nejdå, han vaknade inte av detta!). Fru And gav upp efter en stund när jag inte serverade något bröd, utan bara fortsatte väsnas med maskinen. Sen blev det "glashusets" tur, vilket jag befriade från spindelnät och björkpollen med hjälp av dammsugaren. Just nu är det mycket björkpollen i luften, så efter en stund syns det inte ens att man dammsugit, men spindlarna får väl jobba lite....
Ovanpå detta tog jag mig an ett paket köttfärs som blev järpar till dagens middag (och lördagens), samt köttfärssås till morrondagens matlåda. En del tvätt ville in i garderoberna och ut till gästrummet, postlådan behövde tömmas och så blev det "äntligen" dags för dusch. Nagelvård och fotvård i trädgården följde därefter.
Maken har "krupit ut" från sitt mörkerrum enkom för middag, men jag satte mig på verandan i blåst och solsken med en kopp kaffe och glass-strut. Sen kom fru And igen och tittade undrande på mig: "Har du glömt varför jag kommer hit eller"? Fick väl offra en polarkaka då. Inte var hon nöjd med detta egentligen, men jag var ståndaktig och bjöd inte på mer.
Bonus-dotter från Hörnebo har idag för första gången åkt tåg alldeles själv till Stockholm, för att hälsa på lillasyster i några dagar. Vad månde det bliva av den vistelsen, party, party, party.....? Nej dom är väl fullvuxna och förståndiga båda två, eller?
Enligt Facebook har hon iallafall anlänt till huvudstaden, vääääldigt hungrig, då ingen mat fanns att köpa på tåget.
Imorron blir det Inredia igen för min del, "slutspurten" av sommarjobbet, åtta arbetsdagar på raken kvar.
Nu ska maken ut i skogen, medan jag sätter mig vid dumburken. Vi jobbar liksom i skift, kan man säga.....
 
Nyklippt gräsmatta att beundra med ett glas dricka.
 
Nååå, det här är din andra chans idag.....
 
.....hon fick bitarna en och en, för att hålla kajor och måsar på avstånd.
 
Fredag och lördag middag, att ställa i kylskåpet. Järparna helt ok, men dagens middag är uppäten
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0