Klart med praktikplats, muntligen iallafall.....

Solen sken redan klockan halv åtta när jag gav mig iväg för avtalat möte i Inrediahuset, angående praktik i samband med att jag ska låna ut morfars snickerialster för en utställning.
Förena "nytta med nöje" och meningsfull sysselsättning är tanken från min sida och ansvariga på kommunen är mycket intresserade av att få detta till stånd för dokumentation och visning.
Nu återstår bara formaliteterna, skriva papper och "häckloppet" över alla eventuella hinder på vägen. Ja jag tar inte ut något i förskott, då det visat sig mer än en gång förut att egna initiativ inte faller i god jord, utan stupar på Moment 22-regler.....Till vad nytta har jag frågat mig många gånger den senaste tiden och det behövs inte mycket för att snubbla på "mål-linjen". Logiska förklaringar finns inte, så glöm det!
Dock är vi (efter mötet idag) helt överens muntligen om konceptet och jag ser fram emot att göra en ideell insats för hemkommunen.
Nu återstår bara? formaliteterna med arbetsmarknadens regelkvarnar. Håll tummarna gott folk!
En tur till fiskbilen och hänga på låset till klädbutiken när dom öppnade vid tio hann jag också med, innan jag (på egen inbjudan) gick upp till kompisen för en fika.
På hemväg tittade jag in till Tempo och där börjar vi nu planera för en loppis-hantverkshelg i butiken. För att det ska hända nå't i Fagersanna. Återkommer i det ärendet när "test"datum är definitivt spikat.
I affären återfanns lantbrevbärare Natalie, som tackade ja till en kopp kaffe på Sågvägen innan hon rundade sjön på sin tur.
Solen skiner fortsatt, men det blåser en hel del.Fiskmiddagen var helt ok, ser från min position vid datorn att det är tomt på fågelmiddag, får väl fixa det innan jag tar helg......
 
Inredia sett från riksväg 49.
 
Nu grävs det vid kyrkan också, efter vad frågar sig kanske den nyfikne, inte vet jag.....
 
Blir man såhär glad av en macka och lite kaffe, eller är det jobbet som lockar igen....
 
Fick en present hos kompisen, från henne plus en annan vän och ipostlådan när jag kom hem idag,
låg en Spanienhälsning från givare nummer två. Tack till båda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0