Jag är inte ensam.....

Som jag sa igår, var det idag dags att infinna sig på det månatliga, personliga besöket hos Arbetsförmedlingen. Men innan dess hann jag med att slinka in på Postcenter, för att skicka iväg alla brev till både USA och Europa. Fem minuter innan de stängde halv tio, travade jag in med sex utrikes försändelser och ett inrikes paket. Vet ju själv hur kul det var att få så mycket fem i stängningsdax. Nu dock med den skillnaden att arbetsdagen för tjänstgörande person inte var till ända, bara öppet-tiden för förmiddagen.
Det var en för mig obekant tjej som expedierade, vilket känns lite underligt då jag är van att träffa mycket välbekanta ansikten på det etablissemanget. Nåväl tre postkontor har ju flyttat ihop och hon var ifrån Hjo. Bad henne hälsa till övriga och det lovade hon göra. Sen kom jag på att det var lika bra att inhandla årets julfrimärken också, så knappa tusenlappen fattigare begav jag mig därifrån.
Hann sedan in på Netto för några förnödenheter, innan AF slog upp portarna klockan tio. 
Där var det gott om "kunder" vill jag lova och en av de andra var min kusin, så det blev en liten pratstund i "kön" för att lämna in det papper som jag redan skickat via mail till min handläggare. Men ska man gå dit så måste man.
Är väl inga problem med regler om det fanns den minsta lilla logik, men med nummer ett på myndighetens agenda att "de fuskande latmaskarna" behöver kontrolleras som första (och i nuläget enda) åtgärd, skjuter man garanterat förbi målet. Förmedla jobb är sekundärt, vilket ganska enkelt kan förklaras med att: Det finns för få, eller inga alls.
Ovanpå detta blev det en fika på Brödboden med kompisen, som återigen far söderöver för en jobbperiod imorron. Ack den som kunde följa med, för en stunds andrum från dårhuset...... 
Lämnade på hemvägen in symötets lotto, en del småvinster hade det blivit under de tio veckor som gått, men det räckte bara till hälften av nästa omgångs avgift.
Inga hade gjort köttfärsbiffar i ett svagt ögonblick under gårdagen och bjöd detta till måndagmiddag och alla räkningar är nu avklarade för november, så stickfåtöljen nästa......
 
Hit har Företagscenter (Postcenter med brevbäring) flyttat. F.d. Sparhuset.
 
......och dagen har varit vädermässigt helt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0