Va' va' det jag sa.....

Inte hjälpte den "åtgärd" som dom skulle göra under natten, från Telia. Vid halv två inatt, precis innan jag kröp i säng, fungerade uppkopplingen i max tio minuter och vid halv sju när maken gick upp funkade hans uppkoppling i fem minuter, innan det ballade ur igen.
Det var bara för undertecknad att sätta sig i telefonkö igen för ny felanmälan och nu ska det ringa en tekniker och bestämma tid för hembesök inom 24 timmar, halva den tiden har hunnit passera vid det här laget, utan nå'n kontakt ännu.
Som tur är har vi nödlösningen utan fasta telefonen sålänge, annars hade man väl varit hysterisk vid det här laget.
Maken för iväg där i arla morronstund och har förhoppningsvis landat i Bålsta för länge sen.
Själv har jag matat anden, ätit en paj och varit på second hand, samt hämtat ett brev på ICA. Inte så stort utbud på dumburken idag heller, men "Drömhem vid havet" kl.21.00 på åttan är ju alltid gångbart.
Sen kan jag ju göra klart de utrikes julbreven, som har tagit en del av min tid förut idag.
Fortsätta leta foton, .....sticka, virka eller sy ihop, kan väl gå an det med. 
Men först en god (varm) kopp kaffe, har inte sölat med det sen imorse kom jag precis på.....
 
Skymningen sänker sig, över "Frydénslängan" på torget i Tibro.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0