På't igen......

Ny arbetsvecka startar och då är det bara att "hänga med". Första dagen avklarad med assistansjobb och sedan några timmar frivilligt ideellt arbete på det. Men jag har iallafall fått en hel del frisk luft på köpet.
Morronen kunde dock börjat bättre, (utav två anledningar) att vakna klockan sex och med huvudvärk är ju inget positivt. När man inte behöver gå upp förrän strax före åtta, men å andra sidan fanns ju tid att "mota Olle i grind". Ett par alvedon och snabbt tillbaka isäng var min taktik, som funkade hyfsat bra faktiskt.
Sen en morronpromenad på arbetstid, förbättrade oddsen ytterligare och idag var det friskt ute, men långtifrån kallt.
Även denna dag har passerat och imorron har jag riktig sovmorgon. Börjar inte förrän klockan halv tolv på boendet, men måste innan dess träffa min handläggare på arbetsförmedlingen och säga: "Hej, anteckna att jag har varit här!".
Nu blir det lite ätbart och sen får vi se om det finns nå't se-bart på TV, till det fortsatta stickandet. Vilket har börjat komma igång igen och eskalerar för varje dag, ett hösttecken om något.
Sen börjar det mörkna mycket tidigare än jag vill att det ska göra, är väl ett annat......
....och idag blir lillebror/storebror Joel sex år, däruppe i Stockholm.
 
En kantarell gick jag förbi där i diket, men bara en är ju ingen idé att plocka.....
 
....det växte dock "en hel hoper" annan småsvamp längre bort, av okänd sort.
 
Solen sken på gran och tall......
 
....och ljungen blommade bredvid slånbären(?).
 
Varpå "vovven" rullade sig i ovan nämnda prakt.
 
Hemma sen hade fotoboken (om bland annat Ia) kommit i postlådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0