Överraskning nummer två.....

.....vaknade med begynnande snuva och magen inte helt ok. Men hade ju lovat att jobba så gjorde mig klar och åkte iväg, tillsammans med maken som åter skulle till Sporthallen för finaldagen på Möbelcupen.
Talade om läget på jobbet och sa att jag stannar tills det går att få tag på nån annan, vilket ordnade sig ganska snabbt ändå och efter en dryg timma kunde jag åka tillbaka hem.
Nu återstår bara att ta beslut om jag kommer att kunna dra iväg på god man-utflykt imorron. Det känns en aning tveksamt, men får väl ge det ett par timmar till och se vartåt det lutar innan jag "ger upp". 
Kanske ska besöka sängen för en power-nap, om det möjligen kan ha en gynnsam effekt på hälsoläget.
Då ringde systers personliga assistent för att meddela följande: Julmarknaden på Liseberg var stängd måndagar!
Där ser man vilken lysande research jag gjort, att glömma en sån "detalj" och bara ta det för givet.
I rådande läge bestämde vi då att resan till Göteborg läggs på framtiden och jag kurerar mig. Tur i oturen och mitt problem löste sig självmant så att säga......
I fredags monterade maken upp belysning på uteplatsen, samt "byggde" vinterrestaurang till småfåglarna, så nu är det full trafik till etablissemanget. Dags att köpa på sig mera frön alltså, för kärven får dom inte smaka på förrän till julhelgen.
Inga var snäll och fixade lite mat, det smakade bra och blir över även till maken som kommer framåt kvällningen.
Nu ska jag "dra mig tillbaka igen" och fortsätta läkprocessen.
 
Bakade även ett bröd igår, innehållande: rågsikt, rågflingor, fil, pumpakärnor och tranbär.
 
Fågel-restaurangen och i bakgruden skymtar ljusslingan på verandaräcket.....
 
Till sist: Tack för maten Inga!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0