Då var det tisdag......

Hej och hå, så försvann måndagen i svettningarnas tecken. Det är nämligen inte bara varmt utomhus, utan även en olidlig värme inne på arbetsplatsen. En stor golvfläkt finns dock, som man kan sätta sig vid en stund då det blir alldeles outhärdligt hemskt och imma på glasögonen.
Vi tyckte att en tur till skogen i Rankås kanske kunde erbjuda lite svalka och drog iväg efter lunchen, trots att det börjat regna. Väl däruppe slutade skuren och vi begav oss iväg på 2,5 km-slingan. När vi hunnit nästan en kilometer startade dock regnet igen, det kändes vääääldigt långt till bilen och en annan typ av väta (än svett) fick vi "på köpet".
Ja det var det försöket att vistas i naturen det, men det kommer väl fler tillfällen senare och ganska svalt och skönt en stund innan vi "torkade till", för att strax därpå drabbas av svettanfallen igen.
Det är inte jobbigt att jobba ett helt dygn itaget, men "den dubbla värmen" tar ut sin rätt och man blir av den anledningen ganska mör, såhär dagen efter.
Duschen för en stund sen var kall och ljuvlig, men där kan man ju inte stå resten av da'n!
Vi får väl se om det blir nå't vettigt gjort innan kvällningen, men tvättmaskinen arbetar i efterdyningarna av gästbesöket och tunnan har blivit ihågkommen att ställas vid vägen, tills imorron. Maken hade svabbat av det värsta i bostaden under gårdagen, så det väsentligaste för "mentalt välbefinnande" är på bana och nu är det ledigt fram till fredag. Om man undantar den lilla detaljen att jag behöver leta jobb att söka förstås.
Men: "Gör inte idag vad du kan skjuta upp till morgondagen" ska jag tillämpa angående detta.
Ska bara släppa ut getingen på rutan framför mig, serva tvättmaskinen om en stund och "sen bara va' ", återstoden av dagen.
 
Innan jag begav mig till jobbet igår, "fångade jag"  den här trädgårdsgästen på foto.
 
Visst ser det inbjudande ut, en promenad i skogen......
 
....men som fick avbrytas p.g.a. regnet. Dock tog vi med lite blåbärsris att pryda köksbordet med.
 
Ja vad gör man då istället? En av grabbarna och jag fixade lite gott till kvällsfikat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0