Vissa dagar bara försvinner......

....och vips är det kväll, (det säger iallafall klockan) men ute är det fullt solsken och fåglarna kvittrar fortfarande. Visst har jag väl hunnit en del, både matlagning, bakning, tvätt och blomplantering, men ett par timmar till med detta fina eftermiddagsväder skulle inte skada.
Maken har (med hjälp av köksbordet) lyckats montera den kökshylla som jag önskade mig och fick av dottern med familj, i födelsedagspresent. Nu ska jag bara bestämma och organisera vad som ska stå på den.
På änderna har det varit ömsom fullfart med att jaga iväg andra andpar från sitt revir, till total avkoppling med att sova. När jag gick ut med en kopp kaffe, lade dom sig nedanför altanen där jag satt, borrade in huvudena i fjäderskruden och litade mer eller mindre på att jag hade "jouren"....
Imorron ska jag ta med två rabarberkakor, (som just nu står och svalnar) samt glass, till skolan och dessutom får jag inte glömma att lämna in bilen igen, så det blir tidigare än tidig avfärd, för att hinna med.
På dumburken intet nytt antar jag, men husletarprogram i England är alltid sevärt och nå't mer kanske jag hittar.....
 
Blir jag fin tycker du.......
 
Tack för presenten.......
 
Drick du ditt kaffe, vi tar och sover lite istället......
 
En just nu-bild vid sjutiden "på kvällen".
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0