Fula gubbar, vernissage och julklappar.....

Det kom inte så många "Bus eller godis"-ungar igår, men några dök allt upp......
Sen kunde jag njuta av en seger för Liverpool borta mot svåra Chelsea. Det var allt tur jag kom ihåg att spela in det. Såååå skönt att stroppiga managern Mourinho i Chelsea fich en näsknäpp.
"You will be sacked in the morning" sjöng den segerrusiga Liverpool-klacken några minuter före full tid....
 
Maken kravlade ur sängen före mig idag, kors i taket! Men han skulle ut och träna nya bilen med ett "långlopp"  till Göteborg tur och retur.
Själv hade jag på förmiddagen tänkt att rota i gömmorna efter redan inköpta julklappar. Detta för att skriva en lista så jag vet hur jag har det. Nu sov jag så gott och länge att det fick skjutas på framtiden. Frukost hann jag iallafall äta och därefter stod på agendan en snabbis ner till loppisen och sen iväg till Hjo.
Hörde ryktas att det kanske var öppet på loppisarna där i stan också, men antikhelg är det hursomhelst. Ska shoppa lite förnödenheter på Hem&Hobby först, sen blir det vernissage på Kulturen, för att kolla så min tavla "sköter sig". 
Till sällskap får jag "pensionärsbilen", vi får hoppas att han orkar med mitt tempo.
Hämtade "affischer" angående live-musiken om tre veckor, för att sätta upp i Hjo. Hittade två annonspelare, en i hamnen och en på torget. Visserligen ganska fullsatta, men fann en glugg ändå, så nu sitter dom där.
Gjorde en ganska snabb visit på konstutställningen, hälsade på min tavla och förevigade den tillsammans med utställningskompisarna.
Inga loppisaffärer var öppna, kan meddelas, passerade båda för att kolla.
Hemma igen har jag nu rivit i julklappsgömmorna och sorterat någorlunda, det som redan finns. Slå in? näääe det får bli en annan dag, eller flera andra dagar för att vara tydlig.
Har iallafall påbörjat arbetet.......
Fåtöljen väntar och en kopp kaffe skulle sitta fint. Till kvällsmat köpte jag en köttbullemacka vid "stängningsrean" i loppiscafét. 
Vad dumburken bjuder för meny återstår att ta reda på................
 
Ja fula var dom......och godis hade vi
 
"Lördagsgodis":  "Pigs in a blanket"........alltså grisar i filt (korvar i smördeg med ost och senap)
 
Klar för denna gång.
 
Inte mycket liv i hamnen, bara en "fuskfågel".....
 
....och såhär ser det ut vid glasskafét. "Pensionärsbilen" skymtar däruppe.
 
Härinne hänger tavlan.....
 
....mittemellan två större kompisar.
 
Fina färgskiftningar i höstskruden strax utanför.
 
Och utsikten från loppisen har förbättrats avsevärt, inte bara löven som har fallit av träden, utan en rejäl uppsnyggning och borttag av mängder med sly utmed järnvägsspåret.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0