Ingen ände......

 
....på extravaganserna idag. På grund av mötet på kontoret, fick jag en stor rostbiffsmörgås till frukost.
Därför har jag en leverpastejmacka över i boxen.
Om kontorshunden fått välja skulle hon nog gärna svalt hela den, men hon fick bara sin vanliga storlek på smörgåshörn i alla fall. Taskigt? Ja kanske.....
Förmiddagen tuffade sedan på och strax var det dags att få nästa "treat" .....lunch.
Vi besökte min gamla arbetsplats Inredia, för en mycket god lunch (som vanligt därnere). Sen hade jag förmånen att hinna byta några ord med de f.d. kollegorna som båda fanns påplats. Det var ett bra tag sedan jag träffade dom senast.
Nu är det bara sista versen på arbetsveckan kvar "att sjunga", vilket med hänsyn till omgivningen blir enbart inombords.....
Med önskan om trevlig semester till mig tog mina kollegor helg, skönt att slippa "tjatmoster i telefon" tänkte de nog. Men då blir det chefen som ringer och tjatar istället, de kommande veckorna. Lite ur askan i elden kanske.....
Nej det är en bra stämning, så det var nog uppriktigt menat som det var sagt.
Ingen fanns på loppisen idag heller, så det får nog bli uppgång en timma tidigare än tänkt imorron. Återigen sovmorgon naggad i kanten.
Nu ska jag fortsätta packandet och försöka minimera klädmängden, samt se till att allt annat kommer med.
"Finliret" tar vi sen imorron eftermiddag efter loppis-sejouren.
 
En ganska dålig bild från bilen, men morfar skulle nog inte ha uppskattat
den moderna "flockade" träklubban. Det gör för övrigt inte jag heller.
 
Biff stroganoff smakade väldigt bra, om än lite skumt med potatismos till. Ris hade varit bättre tycker jag.
 
Förhoppningsfulla trädgårdsgäster, så fort "det går i altandörren"...... men restaurangen stängd tills vidare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0