Torkad mynta och mos.......

Ännu en sovmorron till handlingarna, men inte lika länge som igår.
Vädret har varit mulet men bra, ända tills maken skulle iväg på hemmamatch med Fagersanna U-lag. Då började det störtregna. Visserligen har det duggat lite sen lunchtid, men nu tog det fart på riktigt.
Tvättmaskinen har fått jobba lite och en kökslåda har blivit städad, annars har här inte hänt så mycket idag.
Igår började jag på ett nytt stickprojekt, efter att ha sett en bild ska jag göra MIN version av en sån modell. Produktprovaren får därefter göra tjänst och testa om den funkar. Bild kommer sen, när plagget är klart.
Har hämtat fem äpplen från trädet, samt trampat sönder några på marken till de regelbundna matgästerna.  Av de som jag tog med in blev det en kastrull äppelmos, som nu finns i burk i kylen.
Ska snart ta en tallrik flingor och smaka......
Klippte bort myntakvistar från mina två plantor på altanen och nu ligger dom på tork. De ska sedan läggas i gamla sockar och placeras på vinden, för att kolla om tipset stämmer. Läste att möss hatar den doften och försvinner nån annanstans. Aldrig fel att testa iallafall.
Ingen lottovinst igår heller kan meddelas.......
Ikväll blir det snart Father Brown, Barnmorskor och Wallander, sen date med sängen. Imorgon stundar en ny måndag att ta hand om och göra det bästa av.
 
Söndagsfrukost......
 
Råvara.......
 
.....blir till mos.
 
Torkning av mynta inledd.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0