Sen frukost och julmarknad......

.....var planen för dagen. Men kanske inte riktigt så sen frukost som det blev....
Men inga problem, annat än att dagen kommer kännas lite kort. Julmarknaden i Forsvik som jag planerar att åka till startar inte förrän 15.00, så gott om tid.
Liverpool spelar inte förrän imorgon, så där är det lugnt. Men svenska damhandbollslandslaget har match idag, som kolliderar med både Nobel-bankett och Så mycket bättre. Körigt värre med andra ord, men prioriteringsordningen är given. 
Handboll, inspelning och avstå Nobel.......
Nu har jag varit i Forsvik och attans vad folk, redan då jag kom dit strax före tre var det full fart och starten på ett eskalerande parkeringskaos. Tur ändå att jag var så tidig, för då gick det att se vad de flesta hade till försäljning, men då jag beslutade mig för att jag var klar tog det en evig tid innan jag "hittade" utgången.
Hade tänkt att käka kolbullar med fläsk, men ändrade mig och åkte (i det vackra duggregnet) via ICA i Karlsborg och inhandlade en kycklingpasta. Den var helt ok, nu följer lussekatt till kaffet.
Sen får vi se om några alvedon tar kål på huvudvärken, som har kommit alldeles objuden........
Sittning i fåtöljen nästa.........
 
Då får vi se vad här finns mer än häst och varma drycker.......
 
Här är iallafall hästen(hästarna)......
 
Sen ett axplock av allt som fanns, här demonstreras spinning av ull.......
 
Här min nya gris' vänner som blev kvar.......för andra att handla.
 
Sörgårdens stånd där en julgrupp fick följa med hem tillsammans med några "chokladslickepinnar"
 
Här blev det en tomte som nu pryder entrén till gäststugan, i väntan på sin gran-vän.
 
"Gruppbild" av inköpen....de flesta.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0